Dieta Anti Age – 5 zasad, których należy przestrzegać

dieta anti age

Jeśli chodzi o starzenie się, często myślimy, że niewiele możemy zrobić, aby ten proces spowolnić. Możemy nie być w stanie cofnąć czasu, ale przestrzeganie diety przeciwstarzeniowej może pomóc nam się starzeć z wdziękiem – a nawet może pomóc nam żyć dłużej. Oto 5 zasad, których należy przestrzegać, jeśli chcesz wypróbować dietę przeciwstarzeniową.

Dieta Anti Age

1. Jedz warzywa.

Ten chyba nie jest zaskakujący – od dzieciństwa mówiono nam, że jedzenie warzyw jest dla nas dobre. I to prawda! Warzywa są pełne składników odżywczych, takich jak witaminy, minerały i przeciwutleniacze, które są ważne dla zachowania zdrowia naszego organizmu w miarę starzenia się staraj się wypełniać połowę talerza warzywami podczas każdego posiłku. Nie wiesz, jak to zrobić? Spróbuj rozpocząć dzień od omletu lub koktajlu z warzywami, zjedz dużą sałatkę lub zupę warzywną na lunch, a na kolację zdecyduj się na pieczone lub smażone warzywa lub zapiekankę na bazie warzyw.

2. Ogranicz cukier i rafinowane węglowodany.

Cukier i rafinowane węglowodany (mamy tu na myśli: białe pieczywo, makarony, ciastka oraz ciasta) mogą powodować stany zapalne w organizmie, które są powiązane z wieloma chorobami związanymi z wiekiem, takimi jak cukrzyca typu 2, choroby serca i choroba Alzheimera. Aby utrzymać w ryzach cukier i rafinowane węglowodany, unikaj w jak największym stopniu przetworzonej żywności i wybieraj produkty pełnoziarniste zamiast produktów z białej mąki. Kiedy delektujesz się czymś słodkim, postaw na jakość zamiast ilości – zdecyduj się na mały kawałek gorzkiej czekolady lub domowy deser z naturalnych słodzików zamiast słodkiego przetworzonego przysmaku.

3. Jedz więcej zdrowych tłuszczów.

Wbrew temu, co mówiono nam w przeszłości, nie wszystkie tłuszcze są dla nas złe. W rzeczywistości niektóre rodzaje tłuszczów – takie jak kwasy tłuszczowe Omega-3 – są niezbędne do utrzymania zdrowia mózgu w miarę starzenia się. Omega-3 można uzyskać, jedząc tłuste ryby, takie jak łosoś lub tuńczyk 2-3 razy w tygodniu, lub codziennie zażywając suplement z olejem rybim. Inne zdrowe tłuszcze to awokado, orzechy i nasiona. Dodaj je do swojej diety z umiarem, aby czerpać korzyści bez przesadzania z kaloriami.

Dieta przeciwstarzeniowa

4. Zadbaj o wystarczającą ilość białka.

Białko jest ważnym składnikiem odżywczym dla utrzymania masy mięśniowej wraz z wiekiem – a masa mięśniowa jest kluczem do utrzymania silnego metabolizmu. Staraj się spożywać 20-30 gramów białka do każdego posiłku, w tym śniadania. Dobrymi źródłami białka są chude mięso, drób, ryby, tofu, rośliny strączkowe, jaja i produkty mleczne. Jeśli jesteś wegetarianinem lub weganinem, upewnij się, że otrzymujesz wystarczającą ilość białka, codziennie włączając do swojej diety różnorodne produkty roślinne bogate w białko.

5 Pij dużo wody .

Woda jest niezbędna dla ogólnego stanu zdrowia w każdym wieku, ale jest szczególnie ważna, gdy się starzejemy, ponieważ nasze ciała stają się mniej wydajne w zatrzymywaniu wody. Upewnij się, że pijesz 8 szklanek wody dziennie – więcej, jeśli często ćwiczysz lub mieszkasz w gorącym klimacie . Możesz również uzyskać spożycie wody, jedząc bogate w wodę owoce i warzywa, takie jak arbuz, ogórki, jabłka, pomidory i pomarańcze.

Dieta anti age, czyli przeciwstarzeniowa opiera się na prostym założeniu, że to, co jemy, może wpływać na to, jak dobrze się starzejemy. Przestrzegając tych 5 zasad , możesz upewnić się, że otrzymujesz składniki odżywcze, których potrzebujesz, aby z wdziękiem się starzeć – a może nawet żyć dłużej . Więc na co czekasz ? Zacznij wprowadzać te zmiany do swojej diety już dziś!